fredag 3 november 2017

Nåt stort på g?

Det känns nästan så. På flera plan. Har nyss cyklat ut till landet på Smidö med sedvanlig detour över Sigtuna för 7 mil istället för halva sträckan över Stäket och Kungsängen. I onsdags var cyklingen fantastisk och idag om möjligt ännu bättre. Klarblå himmel och toppenkropp.

Vi har en plan för att lansera en ”sports performance” formula som nästa produkt i Cellexir familjen. Har haft ide’n länge. En mix med bevisat effektiva naturliga ingredienser för starkare fysisk och mental prestation. Ni vet, vi är många idrottare som inför tävling eller tuffa träningspass laddar upp med olika saker som rödbetsshots, koffeintabletter och annat för att öka prestationsförmågan. Har testat själv en hel del olika grejer med blandade resultat:-) http://jblifecycling.blogspot.se/2014/12/akta-er-for-bikarbonat.html?m=1

Men nu börjar vi hitta rätt i mixen tror jag. Det kändes i alla fall så idag. Sällsynt stark både fysiskt och mentalt idag. De 4 ingredienserna jag tog idag en timme innan ökar energi, prestationsförmåga och fokus. Ökar nitrat och blodtillförsel samt ger mentalt välmående. 7 mil med 31.9 snitt och 135 pulssnitt (78% av max). CX med skärmar och dubbdäck och vinden från sydväst till landet och därmed övervägande motvind. Bara vatten i flaskan och inte tillstymmelse till svacka.





Det är riktigt spännande förutom vår amerikanske partner och sakkunnge Dr Gitterle har vi nu med oss en av världens ledande experter och forskare inom konditionsidrott och ”athletic performance” som rådgivare kring produkten. Jag tror stenhårt på det här inte minst efter mina senaste tester:-).

Nåt stort på g också känns det som med min nya regim med knäböj ett par gånger i veckan. Körde igår igen, inte så jättetungt och länge men kändes helt klart i benen efter 3 x 8 reps. Det känns bättre och bättre och det märkliga är att idag dagen efter så var ändå cykelbenen riktigt pigga. Återhämtningen verkar klart snabb för att snart fylla 51. Något som jag känt nu i ett par par år sedan jag började mitt ”Benjamin Button” projekt. Inte minst en exceptionell snabb läkning efter mina svåra skador. Igår fick jag glädjande återigen höra om samma upplevelse från några nöjda Cellexiranvändare. De berättade att när de kört tuffa lopp så var känslan efter klart märkbar snabbare återhämtning och mindre träningsvärk än vad de var vana vid förut vid liknande ansträngning. Väldigt kul! Nåt stort på g?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar