tisdag 10 februari 2015

Video från mitt föredrag Bianchi Café 3 feb "Jag skulle ju bara cykla bort ölmagen"

Det största tack till alla er 75 som kom och lyssnade på mitt föredrag förra veckan på Bianchi Cafe'. Och ett lika stort tack för all positiv feedback efteråt om inspirerande och givande kväll. Det värmer verkligen. Jag spelade in föredraget som finns nedan länkat i tre delar.

Jag talar om mitt Annus Horribilis mitt mardrömsår 2007 där så mycket gick fel att det bokstavligen höll på att kosta mig livet. Jag berättar om vad som fick mig att börja cykla, med historien om min kompis "Gud" från Västervik. Om inspirationen av att cykla med Mannen från Mallorca. när jag förstod att det här med cykling kan man vara bra på långt upp i åldrarna. Talar förstås om den fantastiska upplevelsen att klara Vätternrundan på 6.59 tredje gången gillt i år. Hur det är tävla mot ungdomar i eliten hur fort det går och vad som krävs.

Vidare hur de bästa tränar i konditionssporter, hur jag själv tränar, principer jag och expertis tror på kring träning och kost, sömn och vila. Drivkrafter och motivation och så förstås om mitt senaste projekt. Jakten på evigt liv. Går det att bli yngre? Ja det är ett himla "tjatande" av en medelålders man i sina bästa år som helt plötsligt fick för sig att börja leka idrottsman. 

Och för dig som ibland tvivlar på din förmåga, ork eller motivation för att nå dina mål, kom ihåg vad jag sa: "Allt går och går det inte så går det ändå" Välkommen!

3 kommentarer:

  1. Var ju såklart tvungen att kolla genom föreläsningen du höll... Grymt inspirerande! Det gjorde du riktigt bra! Kör hårt nu!

    SvaraRadera
  2. Tack Johan! Kör hårt du med😃👍 inte för att motivation verkar vara din svaga sida😃

    SvaraRadera
  3. Kan bara hålla med, grymt inspirerande föreläsning, så inspirerande så att jag skrev om det på min blogg. http://frestelser.se/icke-cyklist-till-sub-7-pa-vattern-90-minuter-lang-forelasning-om-cykeltraning-av-jonas-bohr/ Tack!

    SvaraRadera