torsdag 19 april 2018

Solopremiär 10 mil med Madonen

Underbart väder idag. Lite för fint för en hel kontorsdag så vid 15 tiden lämnade jag Kungsgatan. JB Out!Och cyklade norrut mot Sollentuna vanliga pendlarvägen över Silverdal Edsviken men istället för närmaste vägen hem 17 km så fortsatte jag en extrasväng med årets första Skålhamra tur bort mot Markimvarvet och sen hemåt över Vallentuna mot Väsby följt av vanliga Frestavägen hem. Det blev knappa 10 mil på Madonen idag med Zipp 808 hjulen. Det var lite lurig vind för framhjulet ibland och motvind ut från stan som måste vridit sig för det var mot hem från Vallentuna till Väsby och söderut också sen till Landsnora Sollentuna. Grymt skön cykel den där Madonen här parkerad utanför klassiska Lunda Livs pitstop för vattenpåfyllning och en mandarin.


Kändes riktigt bra i kroppen ett par timmar hygglig fart dryga 34 på rätt låg puls med bara vatten i flaskan men strax innan Lindholmen när jag trott på medvind men inte fick det så tröt energin snabbt och jag fick nödstanna vid en butik och köpa kexchoklad och en dricka. Hade varit bonkläge utan dem kände jag sen gick det bra igen hem. SÅ glad för att lite värme äntligen kommit😃👍

https://www.strava.com/activities/1518328905

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar