fredag 21 april 2017

Storm i Estepona

Vi hade i alla fall tur med vädret, eller?

Oj så jag hade längtat till värmen på spanska solkusten och en veckas härlig cykling med goda vänner nere hos Thomas i Estepona. Att få cykla i kort kort och slippa den iskalla nordanvinden hemma som piskade mig i ansiktet under påskhelgen.

Hade kanske inte väntat mig en klass 2 varning, 6 meter höga vågor och upp till 25 m/s i utbyte mot nordan hemma. En helt galen vind igår och något de knappt sett här tidigare. Nu gick det ändå rätt bra på prologens 8 mil och även om det gällde att hålla i styret så klarade vi oss från missöden förutom att jag fick årets första punktering rätt så snabbt. Tur jag inte tog klättrarhjulen med tub:-). Vision 55 mm kanttråd ett förbannat bra allroundhjul som testades HÅRT igår i extremvind med förvånansvärt stabilt resultat.


Trots allt en schysst runda i kort kort följt av en väl förtjänad afterbike och god middag nere vid stranden. Idag fortsatt stark kuling 15 m/s och mulet:-(, så vi håller oss nog ifrån bergen en del idag också. Hasta la vista!

Mulet och WINDY  från Thompas balkong nu på morgonen.
 Men soligt på afterbiken igår


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar