torsdag 5 februari 2015

Tack Sollentuna Kommun och grattis Vera

Vilken glad överaskning jag möttes av på incyklingen till stan idag. Har låtit bli att köra cykelpendling nu ett par veckor när vi haft tvättbrädeunderlag och mycket snö och is på vägarna. Men i morse kände jag att det gått nog länge utan utecykling så ut i vinterland och trampa.

Hade ju räknat med risigt vägunderlag och så möttes jag av det här som på bilden vid Silverdals kapell, en helt torr, bar och fin asfalt nästan hela vägen in till stan. Magiskt bra, vet inte hur dom gjort men någon form av salt fölt av vägborstning gissar jag. TACK Sollentuna Kommun!
Suveränt att cykla på ända in till Karolinska där de missat de sista 500 meter fram till Wenner Gren Center. På den lilla sträckan var det knappt cykelbart och kedjan hoppade av två gånger. Så yes snöröjning matters.

Vansinnigt skönt att få komma ut på vägen igen efter några veckors Monark substitut. Följde upp en bra dag med födeledagsmiddag för vår "lilltjej" Vera som fyller 9 idag❤️. Hon önskade sig O'Learys till middag vilket inte Alice & Sara hade något emot heller.
Mätt och belåten hemma igen efter en Fajita och ett glas Zinfandel gick jag förbi två cyklar som står i vinteride i källaren och tycker liksom sin husse att nu kan det väl bli vår snart, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar