söndag 8 februari 2015

Kalaslördag

I dubbel bemärkelse först en lång cykeltur på 97 km bort mot Almunge och tillbaka. Helt ok väder ut, var sugen på att ta i lite mer än rent distanstempo så jag höll drygt 130 i puls ut. Vädret slog om precis efter vändningen och det började snöa mycket med sida motvind. Men jag hade en sån där skönt bra dag och med Håkan Hellströms Ullevikonsert i lurarna kunde jag hålla bra tryck hela vägen hem utan att närma mig rött. Skönt! Strava

Sen storkalas på kvällen för Alice som fyller 16 och Vera 9 (går ju alldeles för fort det här vad hände med mina småtjejer?)
Alice & Vera

Vi var19 st släkt och lite vänner i en härlig blandning. Som Klas sa när han tackade för middagen. "Det är som i en stor italiensk maffiafamilj en massa god mat och trevlig stämning över olika generationer". Han hade precis kollat på Gudfadern trilogin och med den Italienska buffe'n som Kajsa svängt ihop fick han maffiafeeling eller om det var det goda vinet.. Han är också just i det här fallet extra passande Gudfar till Alice.

Jag liksom alla andra upphör aldrig att beundra min kära Kajsas matlagning. Igår en fantastisk Italiensk buffe med en massa läckerheter och goda viner till. Vilken ynnest att få vara gift med dig Kajsa. Du kan "allt" och fort går det också. Jag kan inte alls så mycket, så vi kompletterar varandra bra😀❤️. 

Ibland kan jag i alla fall cykla hyggligt. Har nyss kört en timme Monark och avslutade med 40 min @ 305 w. Gick helbra och puls aldrig upp ens på 150. Efter 10 min 143 20 min 147 30 samt 40 min 149. Bra gensvar på italienska läckerheter..

Gårdagens cykling
Lite pingis mot min gudson Adam med en kass mello i bakgrunden ( verkligen svaga låtar igår👎)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar